Załącznik nr 3 do zarządzenia nr 212/2020 Rektora WUM z dnia 8.10. 2020 r.
Regulamin przeprowadzania egzaminów pisemnych poza siedzibą Uczelni
przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
- Do zdalnego egzaminu pisemnego mogą przystąpić wyłącznie osoby posiadające status studenta Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, figurujące na liście studentów dopuszczonych do egzaminu.
- O dopuszczeniu do egzaminu decyduje kierownik jednostki, która realizuje dany przedmiot lub koordynator przedmiotu.
- Terminy zdalnych egzaminów pisemnych są przekazywane studentom przez jednostki odpowiedzialne za organizację egzaminu oraz przez dziekanaty.
- Zdalne egzaminy pisemne powinny być przeprowadzane na platformie e-learningowej lub platformie egzaminacyjnej Uczelni. Kierownik jednostki lub koordynator przedmiotu może zdecydować o obowiązku równoczesnego wykorzystania aplikacji MS Teams.
- W szczególnych sytuacjach istnieje możliwość przeprowadzenia zdalnego egzaminu pisemnego w innej niż określona w ust. 4 formie, która zapewni możliwość kontroli i rejestracji jego przebiegu. W takiej sytuacji formę zdalnego egzaminu ustala koordynator egzaminu w porozumieniu z kierownikiem jednostki.
- Jednostki zainteresowane przeprowadzeniem zdalnego egzaminu pisemnego powinny nie później niż 14 dni przed egzaminem:
a) zgłosić zamiar organizacji zdalnego egzaminu pisemnego poprzez formularz zgłoszeniowy znajdujący się pod adresem: https://biurojakosci.wum.edu.pl/node/134. Logowanie do formularza odbywa się za pomocą danych z Centralnego Systemu Autoryzacji (SSL). Potwierdzenie zgłoszenia egzaminu zostanie przesłane na adres mailowy podany w wysyłanym zgłoszeniu,
b) nauczyciele, którzy nigdy wcześniej nie logowali się na platformę e-learningową (e-learning.wum.edu.pl) w momencie wysłania zgłoszenia, proszeni są o zalogowanie się na platformę danymi z Centralnego Systemu Autoryzacji. W efekcie logowania zostanie automatycznie utworzone konto użytkownika, co uprości procedurę nadawania uprawnień,
c) na podstawie danych przesłanych w formularzu, pracownicy Biura Jakości i Innowacyjności Kształcenia skonfigurują zdalny egzamin pisemny, a następnie udostępnią go wykładowcy, który przesłał zgłoszenie. Wraz z udostępnieniem zdalnego egzaminu pisemnego, zostanie także potwierdzona data jego przeprowadzania,
d) jednostka odpowiedzialna za organizację egzaminu zobowiązana jest do samodzielnego wprowadzania pytań egzaminacyjnych. Treść pytań powinna znajdować się w Notatniku (plik .txt),
e) po wprowadzeniu pytań do systemu, jednostka odpowiedzialna za organizację egzaminu ma obowiązek sprawdzić poprawność wprowadzonych pytań i odpowiedzi,
f) nie później niż na 2 dni przed egzaminem jednostka odpowiedzialna za organizację egzaminu jest zobowiązana do przekazania do Biura Jakości i Innowacyjności Kształcenia list studentów dopuszczonych do zdalnego egzaminu pisemnego (imię, nazwisko, numer indeksu w osobnych kolumnach). - Studenci podchodzący do zdalnego egzaminu pisemnego są zobowiązani do wcześniejszego sprawdzenia, czy dany kurs oraz przypisany do niego egzamin są widoczne na platformie. W dniu zdalnego egzaminu pisemnego zalecane jest zalogowanie się do platformy na 20 minut przed rozpoczęciem egzaminu. Jeśli kierownik jednostki lub koordynator przedmiotu zdecydował o obowiązku równoczesnego wykorzystania aplikacji MS Teams, student ma obowiązek równoczesnego połączenia z egzaminatorem. Student ma obowiązek przez cały czas trwania egzaminu posiadać włączony głośnik i kamerę, tak aby egzaminator widział twarz studenta.
- Logując się do platformy, student powinien wykorzystać dane z Centralnego Systemu Autoryzacji. Zalogowanie oznacza, że student potwierdza swoją tożsamość oraz wyraża zgodę na udział w egzaminie. Egzaminator wykorzystując aplikację MS Teams ma prawo poprosić o okazanie legitymacji studenta przystępującego do egzaminu w celu weryfikacji jego tożsamości.
- W trakcie trwania zdalnego egzaminu pisemnego obowiązuje bezwzględny zakaz korzystania z pomocy naukowych oraz urządzeń elektronicznych służących do kopiowania lub przekazywania informacji.
- Czas trwania zdalnego egzaminu pisemnego, liczbę i formę pytań określa jednostka odpowiedzialna za egzamin lub koordynator egzaminu.
- W przypadku, gdy w czasie zdalnego egzaminu pisemnego nastąpi utrata połączenia z platformą, student po ponownym zalogowaniu ma możliwość kontynuowania egzaminu, z wyjątkiem sytuacji, w której podczas utraty połączenia upłynie czas przeznaczony na egzamin.
- W przypadku wystąpienia problemów technicznych, które uniemożliwiają studentowi udział w zdalnym egzaminie pisemnym, student jest zobowiązany w ciągu godziny od wystąpienia ewentualnych problemów do przesłania na adres: e-learning@wum.edu.pl zgłoszenia zawierającego opis sytuacji oraz zrzut ekranu komputera (wykonany w sposób umożliwiający identyfikację użytkownika), na którym student zdaje egzamin. Zgłoszenie musi być wysłane z adresu w domenie student.wum.edu.pl. W przypadku potwierdzenia się problemów technicznych, Biuro Jakości i Innowacyjności Kształcenia zawiadamia o powyższym kierownika właściwej jednostki lub koordynatora egzaminu, który podejmuje ostateczną decyzję o uznaniu lub odrzuceniu zgłoszenia.
- W przypadku zastrzeżeń merytorycznych dotyczących pytań lub odpowiedzi student jest zobowiązany w ciągu godziny od zakończenia egzaminu przesłać swoje zastrzeżenie na adres e-mail kierownika jednostki odpowiedzialnej za egzamin lub koordynatora egzaminu. Decyzję o uznaniu zastrzeżenia podejmuje kierownik jednostki odpowiedzialnej za egzamin lub koordynator egzaminu. Zgłoszenie musi być wysłane z adresu w domenie student.wum.edu.pl.
- Po upływie czasu przeznaczonego na zdalny egzamin pisemny jest on zamykany i weryfikowany przez osobę przeprowadzającą egzamin, która niezwłocznie informuje studenta o wyniku egzaminu pisemnego.
- W razie jakichkolwiek problemów technicznych, jednostki mogą liczyć na wsparcie pracowników Biura Jakości i Innowacyjności Kształcenia pod adresem e-learning@wum.edu.pl lub telefonicznie /22/ 572 586/572.
- Studenci, którzy mają ograniczony dostęp do internetu i nie będą mogli zalogować się na platformie e-learningowej na czas egzaminu mogą złożyć do Dziekana drogą elektroniczną podanie o zmianę formy egzaminu. Podanie musi być złożone nie później niż 7 dni przed datą egzaminu.
- Niezalogowanie się na platformie w czasie trwania egzaminu jest traktowane jako nieprzystąpienie do egzaminu. Jeśli jest ono nieusprawiedliwione student otrzymuje ocenę niedostateczną. O przyczynie nieprzystąpienia do egzaminu student powinien powiadomić egzaminatora najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych po terminie egzaminu. W przypadku uznania, że niezgłoszenie się studenta na egzamin było usprawiedliwione, dziekan w porozumieniu z egzaminatorem wyznaczy nowy termin egzaminu i poinformuje również o formie tego egzaminu. Egzamin taki traktuje się jako składany we właściwym terminie.
- W przypadku zastrzeżeń studenta związanych z formą lub przebiegiem egzaminu stosuje się przepisy określone w Regulaminie Studiów Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.