Bezpłatny dostęp do platformy wirtualnego pacjenta InSimu dla studentów WUM

W dniach 2-15 grudnia studenci Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego mogli testować innowacyjne narzędzie edukacyjne – platformę wirtualnego pacjenta InSimu. Jest to wspólna inicjatywa Centrum Symulacji Medycznych WUM oraz Zakładu Informatyki Medycznej i Telemedycyny WUM. Dla studentów zaplanowano dwa wydarzenia specjalne: Gastroenterology Challenge i Cardiology Challenge, podczas których mogli poznać wszystkie funkcjonalności InSimu. To pierwszy z tegorocznych testów, do których zaproszono studentów.

Znaczenie symulacji medycznych podkreśla dr Marcin Kaczor, Kierownik Centrum Symulacji Medycznych i Prezes WUM Investment Sp. z o.o.: - Symulacja to nowy standard w kształceniu do każdego zawodu medycznego, szczególnie lekarzy i ratowników medycznych. Student najlepiej uczy się prawidłowego postępowania rozwiązując symulowany problem kliniczny, konfrontując się z konkretnym przypadkiem klinicznym. Im lepiej przygotowane narzędzie tym pełniejsza imersja i wiarygodniejsze doświadczenia uczestnika kursu. W kolejnych miesiącach wszyscy studenci Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego będą mogli uczestniczyć w testach innowacyjnych platform edukacyjnych. Zaczynamy od symulatorów medycznych on-line z grupy wirtualnych pacjentów.

Na Kampusie Banacha rozpoczęto budowę docelowej lokalizacji Centrum Symulacji Medycznych i równocześnie zainicjowano testy nowoczesnych narzędzi edukacyjnych, które w przyszłości mogą stać się nowym standardem w Uczelni.

Chociaż budowa docelowej lokalizacji Centrum Symulacji Medycznej dopiero się rozpoczyna już pracujemy nad zagospodarowaniem miejsca i ofertą edukacyjną – zaznacza Wojciech Orzeł, Dyrektor Zarządzający WUM Investment Sp. z o.o. – Naszym zadaniem jest poszukiwanie innowacyjnych narzędzi edukacyjnych, które można z korzyścią zastosować również w kształceniu podyplomowym. InSimu to bardzo interesujący partner do działań edukacyjnych: z aplikacji korzysta około 60 tys. użytkowników, szczególnie w Europie i Ameryce Północnej. Od tej aplikacji zaczynamy, a w następnych miesiącach chcemy uruchamiać testy kolejnych.

Najciekawszych rozwiązań edukacyjnych, które zgodzą się na praktyczny sprawdzian wśród naszych studentów poszukują dr Małgorzata Łukaszewicz i dr hab. n. med. Andrzej Cacko z Zakładu Informatyki Medycznej i Telemedycyny: – Nauczeni doświadczeniem e-zajęć najpierw bierzemy pod lupę narzędzia mobilne, które można szybko uruchomić na telefonie komórkowym zdobywając wiedzę w każdej wolnej chwili. Naszym zdaniem uzupełniając ofertę dydaktyczną WUM najważniejsze powinno być zdanie studentów. Chcemy wiedzieć czy akceptowalne będą symulacje dostępne jedynie w języku angielskim i jaki sposób interakcji będzie optymalny. Dlatego tak ważne będą wyniki ankiety dostępnej po zakończeniu testów.


Grafika: InSimu