Wydarzenie odbyło się 5 i 6 czerwca na Queen Mary University w Londynie. Zorganizowało je VR-Haptic Thinkers, konsorcjum, które wspiera rozwój edukacji poprzez badania i wdrażanie technologii VR-haptycznych (łączących wirtualną rzeczywistość z technologią dotykową), promując współpracę nauki z przemysłem i otwartą wymianę wiedzy.
Alicja Wróblewska zajęła II miejsce w konkursie, ale Claudia Wicik, Zofia Maliszewska i Alicja Szmarowska również znalazły się w czołówce laureatów. Studentki przygotowywały się do wyjazdu ćwicząc swoje umiejętności na symulatorach haptycznych wykorzystujących elementy wirtualnej rzeczywistości (VR) pod czujnym okiem dr Małgorzaty Ponto-Wolskiej i dr Łukasza Zadrożnego z Zakładu Propedeutyki i Profilaktyki Stomatologicznej WUM.
- Tego typu inicjatywy pokazują, że wykorzystanie nowoczesnych technologii w dydaktyce, jak i aktywność międzynarodowa przynoszą niesamowite efekty i motywują do dalszych działań. To napędza rozwój uczelni i kształtuje kompetencje przyszłych lekarzy dentystów – podkreśla dr Małgorzata Ponto-Wolska.
Doktor Ponto-Wolska wygłosiła w trakcie konferencji wykład dotyczący użycia wirtualnej rzeczywistości w dydaktyce, będący podsumowaniem doświadczeń WUM z projektu Time 2 MUW.
Uczestniczki z Londynu już nie mogą się doczekać przyszłorocznego konkursu w USA, a dr Ponto-Wolska i dr Zadrożny czekają na chętnych do udziału w podobnych wydarzeniach.