Warszawski Uniwersytet Medyczny otrzyma dofinansowanie na stworzenie Centrum Symulacji Medycznych

1 kwietnia br. w siedzibie Ministerstwa Zdrowia, Prorektor ds. Dydaktyczno-Wychowawczych - prof. Marek Kulus podpisał umowę na dofinasowanie projektu pn.: „Wdrożenie Programu Rozwojowego w oparciu o Centrum Symulacji Medycznych Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego”.
1 kwietnia br. w siedzibie Ministerstwa Zdrowia, Prorektor ds. Dydaktyczno-Wychowawczych - prof. Marek Kulus podpisał umowę na dofinasowanie projektu pn.: „Wdrożenie Programu Rozwojowego w oparciu o Centrum Symulacji Medycznych Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego”.

Jednym z kluczowych działań projektu będzie wypracowanie i wdrożenie programu rozwojowego, na który składać się będzie stworzenie Centrum Symulacji Medycznych. Powstanie ono w wyniku adaptacji budynku byłego szpitala pediatrycznego przy ul. Działdowskiej w Warszawie. Już jesienią 2017 r. nasi studenci dostaną do dyspozycji 6 sal symulacji tzw. wysokiej wierności - blok operacyjny, 2 pomieszczenia do intensywnej terapii, salę szpitalnego oddziału ratunkowego, porodową oraz pielęgniarską. Ponadto w ramach symulacji tzw. niskiej wierności stworzone zostaną po 3 sale do ćwiczeń ratunkowych z zakresu ALS (Advanced Life Support) i BLS (Basic Life Support), 3 pracownie nauki umiejętności technicznych oraz dodatkowo sala nauki umiejętności stomatologicznych. Nie zabraknie również pomieszczeń do nabywania umiejętności pielęgniarskich i położniczych czy pomieszczeń egzaminacyjnych OSCE (Objective Structured Clinical Examination).

Projekt zakłada też stworzenie podręcznika symulacji dla studentów i instruktorów oraz bazy scenariuszy zajęć i filmów instruktażowych. Plany obejmują także udział kadry akademickiej w szkoleniach, zjazdach i konferencjach oraz uczestnictwo studentów w ogólnopolskich zawodach symulacyjnych. 

Projekt o łącznej wartości 27 647 747,60 zł jest finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, a jego realizacja przewidziana jest do końca 2022 r.